در اهواز
در اهواز
18692018 656 در اهواز

شناسایی حدود ۴۰ هزار واحد صنفی غیرمجاز در اهواز

[ad_1]

مراد بدری با اشاره به انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف گفت: در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف، برای اولین بار با پنج رای قاطع تعیین سمت اعضا انجام شد و این انسجام، نقطه عطفی برای اصناف استان خوزستان است.

او  در خصوص اقدامات اولیه اتاق اصناف افزود: در ابتدا سعی کردیم با بهسازی ساختمان اتاق اصناف و تشکیل سالن اجلاس و مهمانسرا، یک فضای مناسب و درخور شان این مجموعه صنفی در مرکز استان ایجاد کنیم. همچنین در حوزه بازرسی سعی کردیم با رویکرد عملیاتی و گزارش محور فعالیت کنیم. یعنی بر اساس شکایت‌های مردمی که به دبیرخانه بازرسی واصل می‌شود، بازرسی‌های صنفی صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف اهواز  همچنین از تشکیل کارگروه عفاف و حجاب برای واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: تا پیش از این شاهد بودیم که اداره کل نظارت بر اماکن و امر به معروف و نهی از منکر طبق اختیاراتی که داشتند گا‌ها واحد‌های صنفی را از یک هفته تا یک ماه هم تعطیل می‌کردند. در طرح کارگروه عفاف و حجاب، شرایطی برای واحد صنفی ایجاد شد که با اخذ یک تعهد ثبتی بتوانیم از پلمپ آن جلوگیری کرده و متولی رسیدگی به این مورد اتاق اصناف باشد.

آقای بدری با اشاره به ضرورت ساماندهی صنوف غیرمجاز افزود: تقریبا شصت هزار واحد صنفی در اهواز و صد و چهل و هشت هزار واحد در سطح استان داریم. حدودا چهل هزار واحد صنفی غیرمجاز شناسایی شده که به خاطر مشکلات حوزه صدور پروانه کسب، نتوانسته اند مجوز‌های لازم را کسب کنند و در اتاق اصناف سعی کرده ایم آن‌ها را ساماندهی کنیم.

او افزود: تشکیل هیات‌های تشخیص حل اختلاف در اتاق اصناف، نهاد داوری، فراخوان جذب و ثبت نام ۱۸۰ نفر دانشجو در دانشگاه مجمع امور صنفی که متعلق به اتاق اصناف است، صدور پروانه‌های تخصصی و راه اندازی کارگروه‌های تخصصی از جمله مشاورین املاک، خودرو، درودگران و عکاسان از جمله اقدامات ما در اتاق اصناف اهواز بوده است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تعاملات بسیار خوبی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، اداره نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی و استانداری داریم، گفت: اتاق اصناف از ۵۳ اتحادیه تشکیل شده که حداقل چهل اتحادیه مانند پوشاک، املاک، کالای خانه، بنکداران، طلافروشان و… اتحادیه‌های قوی‌ای هستند و می‌توانند کمک حال اتاق اصناف باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

[ad_2]

منبع

✅ دراهواز بهترین باش 💯
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *