در اهواز
در اهواز
18688241 498 در اهواز

توصیه‌های رئیس پلیس راهور در خصوص مهارت رانندگی در مه

[ad_1]

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان با توجه به غالب شدن پدیده مه گفت: آمار‌ها نشان میدهد رانندگی در هوای مه آلود افزایش تصادفات را بدنبال می‌آورد لذا برای اینکه رانندگی ایمنی داشته باشیم لزوما باید این نکات را رعایت کنیم.

او می‌گوید: با تمرکز و توجه کامل به جلو رانندگی کنیم حفظ فاصله مطمئن با خودروی جلویی به این صورت که بجای ۲ ثانیه تا ۵ثانیه با خودروی جلویی فاصله برقرار کنیم.

اطلاعات بیشتر   همسان سازی دریچه های فاضلاب در سطح معابر شهرداری منطقه یک

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: عدم استفاده از نوربالا بلکه با چراغ‌های نورپایین و روشن سازی چراغ‌های مه شکن توصیه می‌شود، زیرا چراغ‌های مه بازتاب نور توسط مه را به حداقل رسانده و در طول کمتر نور بیشتر می‌تاباند و عرض راه را نشان می‌دهد و با استفاده از سمت راست راه خط آسفالت و شانه حرکت کنید هیچگاه در نزدیکی خط وسط حرکت نکنید.

به گفته او در هوای مه آلود شما تصور می‌کنید که سرعت کمی دارید، اما اینطور نیست سرعت را براساس قدرت دیدتان اتخاذ کنید، آگاه باشید در برخی اقلیم‌ها رطوبت مه بر سطح جاده ایجاد یخ زدگی می‌کند که امکان دید آنرا ندارید در این حالت چسبندگی لاستیک بسیار کاهش می‌یابد لذا قدرت کنترل را از دست شما می‌گیرد و مسافت توقف در ترمز گیری را افزایش می‌دهد.

اطلاعات بیشتر   اعلام برنامه تشییع و خاکسپاری ۱۴ شهد گمنام در خوزستان

این مقام مسئول گفت: اگر حجم مه بقدری بالاست که تقریبا دیدتان را از دست می‌دهید ریسک رانندگی نکنید در محل امن خارج از سطح عبور متوقف و چراغ‌های خطر را روشن بگذارید.

سرنشینان باید کمک حال راننده حواسشان به مواقع و اطراف باشد و از ایجاد گفتگوی بلند که موجب کاهش تمرکز راننده می‌گردد اجتناب کنند.

اطلاعات بیشتر   مدارس ۳ شهرستان خوزستان غیر حضوری شد

او می‌گوید: در نهایت فراموش نکنید از سفر غیر ضرور اجتناب کنید و در صورت ضرورت سفر نسبت به کنترل سلامت فنی برف پاک کن ها، سیستم بخاری و روشنایی وسیله نقلیه خود توجه کنید.

[ad_2]

منبع

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *