در اهواز
در اهواز
18691937 767 در اهواز

برگشت ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق در خوزستان به بیت المال  

[ad_1]

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان گفت: از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از طریق مزایده و حراج کالا‌های قاچاق و متروکه و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل برگشت کالا به صاحبان آن‌ها، تحقق یافته است.

او با بیان اینکه بخشی از این کالا‌ها به سرعت فاسد می‌شوند، افزود: باید ضمن نگهداری صحیح از آن‌ها در رسیدگی به پرونده این کالا‌ها و صدور رای تسریع کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت ۱۲۸ فقره پرونده به دلیل غیرقابل مصرف بودن و در راستای حفظ سلامت مصرف کننده، از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

اطلاعات بیشتر   شروع عملیات اجرای میکرو سرفیسینگ در بلوار رمضان توسط سازمان عمران

آقای دهقانی با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال توقیف شده در گمرکات و بنادر استان گفت: اموال ۱۳۰ فقره پرونده از گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره) نیز در حال قیمت‌گذاری است که به زودی در فرآیند مزایده و فروش قرار می‌گیرد.

او با اشاره به ضرورت ساماندهی کالا‌ها و تعیین تکلیف اموال تملیکی افزود: اموال ۲۴ فقره پرونده از گمرک آبادان و کالای ۱۴ فقره پرونده از گمرک خرمشهر به انبار‌های سازمان انتقال یافت.

اطلاعات بیشتر   اعضای هیات امناء سرای محله برکت اهواز معرفی شدند

رییس کل دادگستری خوزستان می‌گوید: همچنین اموال ۱۰ فقره پرونده از گمرک آبادان و ۴۰ فقره پرونده از گمرک خرمشهر نیز در حال آماده‌سازی و انجام تشریفات گمرکی جهت انتقال به انبار‌های اداره اموال تملیکی استان است.

آقای دهقانی گفت: این اموال تا صدور نتیجه رای دادگاه و پس از آن به عنوان امانت صاحبان کالا و بیت‌المال در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و بر اساس قانون، حفظ و نگهداری صحیح از آن‌ها به عنوان یک تکلیف، به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

اطلاعات بیشتر   گزارش تصویری حضور شهردار اهواز در موکب شهید دانشگر کوی باهنر همزمان با ایام فاطمیه اول

 طبق گفته دبیر کمسیون قاچاق کالا و ارز خوزستان، این استان به دلیل داشتن مرز زمینی و خاکی یکی از گذرگاه‌های انتقال کالای قاچاق در کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

[ad_2]

منبع

✅ دراهواز بهترین باش 💯
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *