در اهواز
در اهواز
18682796 230 در اهواز

بازگشت ۲ هزار و ۸۲۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی در خوزستان

[ad_1]

علی دهقانی در آخرین جلسه شورای حفاظت و صیانت از حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و دولتی گفت: جلوگیری از زمین‌خواری، تعدی و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی از طرق پیشگیرانه و برخورد و مقابله با زمین‌خواران حاصل می‌شود؛ بنابراین توجه و تمرکز بر جنبه‌های کنشی و واکنشی، هر دو مهم بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.

او  افزود: اقدامات و تدابیر پیشگیرانه، صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی و دولتی به عهده نهاد‌های متولی است و رسیدگی و برخورد بازدارنده با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و دولتی از سوی مقامات قضایی و شعب ویژه رسیدگی‌کننده خواهد بود.

اطلاعات بیشتر   داوری فراخوان طراحی دیوار نگاری شهری دراهواز برگزارشد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در این راستا از ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۸۲ هکتار از اراضی در حوزه منابع طبیعی شامل ۱۴ هکتار جنگل و ۲ هزار و ۱۶۸ هکتار مرتع، رفع تصرف شد که با اتخاذ تدابیر و راهبرد‌های موثر، میزان تجاوز و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی نسبت به مدت مشابه پارسال،  ۱۴ درصد کاهش یافته است.

اطلاعات بیشتر   آغاز کاشت درخت و نهال در مبادی ورودی و سطح شهر و پارکها توسط منطقه 3

آقای دهقانی افزود: همچنین ۶۴۰ هکتار از این اراضی رفع تصرف شده، تحت نظارت محیط زیست و کمتر از یک هکتار از آن مربوط به اداره راه و شهرسازی استان است.

او  با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و پیگیری اقدامات به موقع مدیران قضایی و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در این زمینه، گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای گامی در جهت جلوگیری از دست‌اندازی مجرمان نسبت به تصاحب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی است.

اطلاعات بیشتر   برگزاری کارگاه آموزش طرح تفکیک از مبدا زباله های خشک در اداره گاز استان توسط کارشناسان واحد تفکیک پسماند از مبدا

 رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین با اشاره به آمار عملکرد جهاد کشاورزی در خصوص برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربری یافته بود، با اجرای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با قلع و قمع مستحدثات به وضع سابق بازگشت.  

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

[ad_2]

منبع

✅ دراهواز بهترین باش 💯
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *