دراهواز
دراهواز
IMG 20231122 153238 903 در اهواز

شدت و حجم بارش باران یکی از دلایل مهم آبگرفتگی معابر(گزارش منطقه 7 از آبگرفتگی های منطقه)


صبح امروز عملیات هدایت و دفع آب‌های سطحی از معابر منطقه ۷ به همت مجموعه شهرداری این مجموعه انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه هفت شهرداری اهواز؛ عملیات دفع آب‌های سطحی به همت نیروهای خدوم شهرداری منطقه ۷ به پایان رسید.


فرامرز نجف‌پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز در این رابطه گفت: با اعلام آغاز بارندگی‌ها از ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه کلیه نیروهای خدماتی و ستادی شهرداری منطقه هفت با بسیج امکانات و ماشین آلات به صورت آماده باش درآمدند.


وی با اشاره به حجم و تعداد نیروهای استفاده شده در این عملیات افزود: بیش از ۲۰۰ نیروی خدماتی و ستادی در شهرداری منطقه ۷ در شیفت‌های مختلف و برنامه‌ریزی شده و برخی از این افراد به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشتند، تا بتوانند با تلاش‌های خود نسبت به هدایت و دفع به موقع آب‌های سطحی بپردازند.


فرامرز نجف‌پور در ادامه با اشاره به ماشین آلات بهره‌برداری شده در این عملیات اظهار داشت: در این عملیات طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت خدمات شهری، مدیریت بحران، مدیریت آب‌های سطحی شهرداری اهواز و پیمانکاران تعداد ۵ پمپ Sp، یک کامیون تانکر (سپتیک پارپان) و ۱۰ مکنده مورد استفاده قرار گرفته است.


این مقام مسئول میزان بارش باران و بافت کوهستانی منطقه را دو نکته مهم در آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر اعلام کرد و اذعان داشت: ارتفاعات و سطح بالای منطقه ۷ نسبت به باقی مناطق هشتگانه باعث می‌شود سرریز آب به صورت سیلاب درآمده و به محلات پایین دست سرازیر شود که این موضوع باعث انباشته شدن آب و هرزآب در محلات و معابر کوی سپیدار می‌شود.


مدیر منطقه با بیان اینکه اکنون وضعیت معابر منطقه ۷ عادی می‌باشد، ابراز کرد: چندین نقطه بحرانی در سطح منطقه هفت شناسایی شده است که در سال گذشته و امسال تعدادی از آنها با عملیات لوله گذاری و روکش آسفالت مشکل آنها برطرف شده است ولیکن در نقاط باقیمانده پروژه‌هایی تعریف شده و در سایت شهرداری جهت مناقصه بارگذاری شده است و در صورت انتخاب پیمانکار بلافاصله اجرایی خواهد شد.


فرامرز نجف‌پور شدت بارش باران در کلانشهر اهواز را یکباره و رگباری توصیف کرد  بیان کرد: ظرفیت شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی محدود است و به علت بارش‌های شدید و رگباری حجم زیادی از آب باران وارد شبکه فاضلاب و شبکه دفع آب‌های سطحی می‌شوند و جهت تخلیه کامل آب باران نیاز به فرصت می‌باشد.


مدیر منطقه ۷ در خصوص وضعیت محلات بحرانی یادآور شد: از ساعت اولیه بارندگی تمامی محلات را رصد کرده‌ و در نقاط بحرانی نیروهای خدماتی و کارکنان حوزه ستادی را جهت ارتباط گیری و پیگیری وضعیت محلات به کار گرفته ایم. در برخی از محلات از هنگام بارندگی تا دفع کامل آب‌های سطحی حدود ۵ الی ۶ ساعت زمان حاصل شد و در برخی از معابر مانند کوی سپیدار که سرریز محلات کوی رمضان به آن وارد می‌شد، حدود ۲۰ الی ۲۶ ساعت زمان تخلیه به طول انجامید.


فرامرز نجف پور ضمن قدردانی از تمامی افرادی که در ۴۸ ساعت گذشته برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و ورود آب به منزل شهروندان به این مجموعه همکاری داشته‌اند، خاطرنشان ساخت: در پایان لازم می‌دانم به نوبه خود از حضور معاونین استانداری خوزستان دکتر خانچی و دکتر حیاتی کمال تشکر را داشته باشم که دلسوزانه در محلات آبگیر حضور داشتند و پیگیر موضوعات بودند و همچنین از همکاری دوستان و همکاران اداره آب و فاضلاب استان و پایگاه بسیج حوزه ۳ شهری نیز تقدیر و تشکر می‌نمایم.

✅ دراهواز بهترین باش 💯
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *