دراهواز
دراهواز
18698503 409 در اهواز

تشدید نظارت در بازار در آستانه شب یلدا

[ad_1]

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت کافی بر بازار در خصوص عرضه میوه در آستانه شب یلدا در دستور کار قرار گرفته است.

 بهرام جباری ادامه داد: در آستانه شب یلدا برخی از کالا و خدمات مرسوم این ایام تحت تأثیر قرار گرفته و به لحاظ نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار می‌گردد.

او گفت: در این طرح نظارت و افزایش گشت‌های بازرسی واحد‌های صنفی مورد نظر به ویژه واحد‌های عرضه کالا‌هایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت خواهد بود.

جباری با بیان اینکه طرح نظارتی شب یلدا با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و سازمان جهاد کشاورزی از ۲۰ آذر ماه شروع شده است؛ تصریح کرد: گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه، شیرینی فروشی‌ها وسایر واحد‌های صنفی تاپایان آذرماه ادامه دارد و پرونده واحد‌های متخلف جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند شد.

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان می گوید: نیرو‌های بازرسی با متخلفین برخورد و طی روز‌های گذشته به ۸۵ واحد صنفی تذکر و سه واحد صنفی (میوه فروش) به دلیل تکرار تخلف با همکاری اتحادیه و اتاق اصناف پلمپ شده است.

به گفته او تمامی واحد‌های صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و … را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گزارش کنند.

این مقام مسئول به اقدامات انجام شده از ابتدای آبان ماه اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان تاکنون بیش از ۱۴۰۰ واحد عمده و خرده بازرسی و ۱۳۵ پرونده تشکیل که ۱۲۳ پرونده آن مربوط به میوه و ۱۲ پرونده آن مربوط به آجیل و خشکبار است.

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه قیمت اقلام تابع خرید در مراکز عمده، هزینه حمل و درصد سود خرده و عمده است؛ گفت: هزینه حمل در خوزستان زیاد و بر قیمت گذاری اقلام موثر و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

[ad_2]

منبع

✅ دراهواز بهترین باش 💯
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *